Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: Данная статья — первая из предполагаемых трёх, в которых рассматриваются концептуальные основы формирования культуры художественного восприятия текста школьниками в логике системно-деятельностного подхода современного образования.
Ключевые слова: ЭСТЕТИЧЕСКИЕ ОТНОШЕНИЯ, ПАРАДИГМА ХУДОЖЕСТВЕННОСТИ, ЧИТАТЕЛЬСКАЯ УСТАНОВКА, СТАДИАЛЬНОСТЬ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА
Abstract: This article is the first one out of upcoming three articles in total. The article reviews the fundamental basis of perception of literature text by scholars in a sense of active and systematical approach towards contemporary literature educational process.
Key words: ЕSTHETIC RELATIONS, PARADIGM OF ART, READING GUIDELINES, PHASIC DEVELOPMENT OF STUDYING PROCESS

Для цитирования:

Сергеева (Носкова), В. Б. Инновационная технология литературного образования школьников: системно-деятельностный подход / В. Б. Сергеева (Носкова), В. И. Тюпа // Philological Class. – 2014. – №1 (35). – С. 78 - 84.

For citation

Sergeeva (Noskova), V. B. Innovation Technology of Literature Education at School: Active and Systematical Approach / V. B. Sergeeva (Noskova), V. I. Tiupa // Philological Class. – 2014. – №1 (35). – P. 78 - 84.