Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье на основе структурно-семантического анализа словообразовательных инноваций представлены причины их появления в речи ребенка. Приведены факты, подтверждающие уникальность и потенциальность детских словотворческих инноваций, в которых отражается индивидуальность усвоения языка каждым ребенком.
Ключевые слова: ДЕТСКАЯ РЕЧЬ, СЛОВООБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ИННОВАЦИИ, СТРУКТУРНО-СЕМАНТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ, ПОТЕНЦИАЛЬНАЯ СЕМАНТИКА, УНИКАЛЬНОСТЬ
Abstract: The reasons of word-formation innovations and their appearance in the speech of the child are presented in the article on the basis of structural-semantic analysis. The facts confirming uniqueness and potentiality of children’s word-formation innovations are given in which identity of assimilation of the language by each child is reflected.
Key words: СHILDREN’S SPEECH, WORD-FORMATION INNOVATIONS, STRUCTURAL-SEMANTIC ANALYSIS, POTENTIAL SEMANTICS, UNIQUENESS

Для цитирования:

Селиверстова, Е. С. Словообразовательные инновации детской речи: потенциальность и уникальность / Е. С. Селиверстова // Philological Class. – 2014. – №2 (36). – С. 36 - 38.

For citation

Seliverstova, E. A. Examined.Wordbilding Innovations Children’s Speech: Potentiality and Uniqueness / E. A. Seliverstova // Philological Class. – 2014. – №2 (36). – P. 36 - 38.