Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Рубрика: Идет урок
Файл статьи: PDF
Аннотация: Зачет и семинар по русской литературе XVIII века, представленные в статье, – это не только возможные методические формы итогового занятия по литературе этого периода, ориентирующие на систематизацию и обобщение изученного материала, но и формы организации учебного пространства, которые позволяют учащимся представить целостную картину развития общества и культуры XVIII века, обнаружить и установить взаимосвязь между предметами гуманитарного цикла: литературой, риторикой, историей, обществознанием и МХК.
Ключевые слова: ИТОГОВОЕ ЗАНЯТИЕ, XVIII ВЕК, МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫ, РИТОРИКА, ИСТОРИЯ, ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ
Abstract: The pretest and the seminar on Russian literature of the XVIII century, presented in the article, are not only possible methodological forms of the resulting literature lessons of this period, benchmarking and focusing on systematization and generalization of the studied material. This pretest and this seminar are also the forms of organization of educational space, which allow students to present a coherent picture of the development of the society and culture of the XVIII century, to locate and establish the relationship between the subjects of a humanitarian cycle: Literature, Rhetoric, History, Society studies and World Art.
Key words: FINAL LESSON, XVIII CENTURY, METHODS OF TEACHING LITERATURE, RHETORIC, HISTORY, SOCIAL STUDIES

Для цитирования:

Коптяева, Т. Е. Методика проведения итогового занятия по теме «Русская литература и культура XVIII века» / Т. Е. Коптяева // Philological Class. – 2012. – №3 (29). – С. 63-67.

For citation

Koptyayeva, T. E. The methodology of the final session on "Russian Literature and Culture XVIII century" / T. E. Koptyayeva // Philological Class. – 2012. – №3 (29). – P. 63-67.