Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: Реализации целей литературного образования максимально содействует осмысление аксиологии гуманизма — экзистенциальных, социальных, политических, нравственных, эстетических и др. ценностей. В процессе изучения курса литературы необходимо формировать представление о жизни как процессе, в ходе которого происходит реализация человечности, всех положительных качеств и добродетелей, всех ценностей.
Ключевые слова: ГУМАНИСТИЧЕСКОЕ МИРОВОЗЗРЕНИЕ, АКСИОЛОГИЯ ГУМАНИЗМА, ЖИЗНЬ И СМЕРТЬ, ПОЗНАНИЕ МИРА
Abstract: Realisation of aims of literary education helps as much as possible to understand axiology humanism-existential, social, political, moral, aesthetics and other values. While studying the course of literature one should form understanding life as process of realisation of humanity, all positive qualities and virtues, all values.
Key words: HUMANISTIC WORLD OUTLOOK, AXIOLOGY OF HUMANISM, LIFE AND DEATH, COGNITION OF WORLD

Для цитирования:

Соловьева, Ф. Е. Формирование представлений о жизни как экзистенциальной ценности гуманизма (на примере анализа рассказа А.П. Платонова «Цветок на земле» в 5 классе) / Ф. Е. Соловьева // Philological Class. – 2015. – №1 (39). – С. 53-57.

For citation

Solovyova, F. E. Forming Notions About Life as an Existential Value of Humanism (the Analysis of A.P. Platonov’s Story “A Flower on the Earth” in the 5th Form) / F. E. Solovyova // Philological Class. – 2015. – №1 (39). – P. 53-57.