Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Рубрика: ОБРАЗ СОВРЕМЕННОГО ЯЗЫКА: РИТОРИЧЕСКИЙ АСПЕКТ
Файл статьи: PDF
Аннотация: Автор исследует текстовую составляющую обложек вспомогательных учебно-методических материалов (дневников, тетрадей и блокнотов); фиксирует целевую установку воздействия и развлекательную функцию подобных текстов; рассматривает их стилевую специфику (использование иронии и стёба, языка «падонков», преобладание англоязычных текстов).
Ключевые слова: ВСПОМОГАТЕЛЬНО-УЧЕБНЫЕ ТЕКСТЫ, ОФОРМЛЕНИЕ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИХ МАТЕРИАЛОВ, СТИЛИСТИКА, ИРОНИЯ, ЯЗЫК "ПАДОНКОВ"
Abstract: The author investigates a text component of covers of auxiliary educational and methodical materials (diaries, writing-books and notebooks); fixes a purpose of influence and entertaining function of similar texts; considers their style specifics (using of irony and a mockery, language of "geeks", prevalence of English-speaking texts).
Key words: AUXILIARY AND EDUCATIONAL TEXTS, REGISTRATION OF EDUCATIONAL AND METHODICAL MATERIALS, STYLISTICS, IRONY, THE LANGUAGE OF "GEEKS"

Для цитирования:

Пикулева, Ю. Б. Стилистика JUVENIS: об оформлении вспомогательных учебно-методических текстов / Ю. Б. Пикулева // Philological Class. – 2007. – №1 (17). – С. 14-18.

For citation

Pikuleva, Y. B. Style JUVENIS: about the design of secondary educational texts / Y. B. Pikuleva // Philological Class. – 2007. – №1 (17). – P. 14-18.