Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Рубрика: Готовимся к уроку
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье рассматривается модель смыслового и этимологического анализа иностранных терминов греко-римского происхождения на уроках русского языка. В качестве примера анализируется приставка эпи-.
Ключевые слова: ЛИНГВИСТИЧЕСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ, ИНОЯЗЫЧНАЯ ЛЕКСИКА, ВНУТРЕННЯЯ ФОРМА, ЯЗЫКИ-ПОСРЕДНИКИ, СЛОВООБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ГНЕЗДО
Abstract: The model of the semantic and etymological analysis of foreign terms of the Greek-Roman origin at Russian lessons is considered in the article. As an example the prefix epi- is analyzed.
Key words: LINGUISTIC TERMINOLOGY, INTERNAL FORM, INTERMEDIATE LANGUAGES, FAMILY OF WORDS, LEXICON SPEAKING ANOTHER LANGUAGE

Для цитирования:

Еремина, С. А. Греко-римское наследие: функция приставок в лингвистических терминах / С. А. Еремина // Philological Class. – 2010. – №1 (23). – С. 49-50.

For citation

Eremina, S. A. The Greek-Roman Heritage: Functions of Prefixes in Linguistic Terms / S. A. Eremina // Philological Class. – 2010. – №1 (23). – P. 49-50.