Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Рубрика: Педагогические технологии
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье анализируется исторический опыт преподавания литературы и истории на Урале в начале ХХ в., проводятся параллели с современными методиками преподавания этих гуманитарных дисциплин. Впервые вводятся в научный оборот уникальные исторические источники: отчеты учителей, конспекты уроков и лекций, позволяющих оценить особенности преподавания литературы и истории в прошлом и эволюцию в методике их преподавания.
Ключевые слова: ЛИТЕРАТУРА, ИСТОРИЯ, ВОСПИТАНИЕ, УЧИТЕЛЬ, МЕТОДЫ, ПРОГРАММА ОБУЧЕНИЯ
Abstract: Historical experience of teaching of literature and history in the Urals at the beginning of the ХХ century is analyzed in the article, parallels with modern methods of teaching of these humanitarian disciplines are conducted. Unique historical sources for the first time are entered in scientific turn: reports of the teachers, synopsises lessons and lectures, allowing to value the particularities of teaching of literature and history in past and evolution in methods of their teaching.
Key words: LITERATURE, HISTORY, TEACHER, METHODS, PROGRAM OF EDUCATION, TEACHING

Для цитирования:

Казакова-Апкаримова, Е. Ю. Литература и история: особенности преподавания в прошлом и сегодня / Е. Ю. Казакова-Апкаримова // Philological Class. – 2012. – №4 (30). – С. 75-78.

For citation

Kazakova-Apkarimova, E. Y. Literature and History: particularities of teaching in past and today / E. Y. Kazakova-Apkarimova // Philological Class. – 2012. – №4 (30). – P. 75-78.