Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: В рецензии характеризуются приемы, использованные в книге М. О. Чудаковой, направленные на активизацию интереса подростков к чтению. Помимо интригующего пересказа, побуждают к самостоятельному чтению интересные подробности из судеб писателей и их книг. Чудакова не только формирует круг чтения, но и затрагивает важные нравственные проблемы личности и истории.
Ключевые слова: ЛИТЕРАТУРНАЯ КЛАССИКА, КРУГ ЧТЕНИЯ, НРАВСТВЕННЫЕ ПРОБЛЕМЫ ЛИТЕРАТУРЫ ДЛЯ ПОДРОСТКОВ
Abstract: The techniques to stimulate the interest of teenagers to reading, which used in the book by M. O. Chudakova, are characterized in review. Apart from of the intriguing retelling, interesting details of the fate of writers as well as their books encourage to unaided reading. Chudakova not only forms a circle of reading, but also touches important moral issues of personality and history.
Key words: LITERARY CLASSICS, CIRCLE OF READING, THE MORAL PROBLEMS OF LITERATURE FOR TEENAGERS

Для цитирования:

Барковская, Н. В. Прием интригующего пересказа (Чудакова М. О. Не для взрослых. Время читать! – М., 2012) / Н. В. Барковская // Philological Class. – 2013. – №3 (33). – С. 134-137.

For citation

Barkovskaya, N. V. Reception Intriguing Retelling of (Chudakova M. O. Not for Adults. Time to Read! – M., 2012) / N. V. Barkovskaya // Philological Class. – 2013. – №3 (33). – P. 134-137.