Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: Статья содержит разработку занятия элективного курса «Лингвистический анализ текста» в 10 классе, развивающего навык анализа художественного текста. Предложенный автором вариант может использоваться и при изучении творчества А.П. Чехова.
Ключевые слова: ПОРТРЕТ ГЕРОЯ, РЕЧЬ ГЕРОЯ, АВТОРСКАЯ ПОЗИЦИЯ
Abstract: This article contains the development activities of the elective course “linguistic analysis” in the 10th grade, and skills of analysis of a literary text. Proposed modification option can be used in the study of creativity Chekhov.
Key words: PORTRAIT OF THE HERO, THE HERO'S SPEECH, AUTHOR'S POSITION

Для цитирования:

Еремеева, Т. М. Выявление авторской позиции через лингвистический анализ текста (на примере рассказа А. П. Чехова «Душечка») / Т. М. Еремеева // Philological Class. – 2013. – №3 (33). – С. 82-85.

For citation

Eremeeva, T. M. Identifying the Author's Position Through the Linguistic Analysis of Text (by the Example of the Story of Anton Chekhov's “The Darling”) / T. M. Eremeeva // Philological Class. – 2013. – №3 (33). – P. 82-85.