Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Рубрика: ИДЕТ УРОК
Файл статьи: PDF
Аннотация: В публикации представлена одна из возможных форм организации итогового урока литературы по изучению творчества И. А. Бунина - деловая игра, моделирующая заседание кафедры, филологии, принимающей решение о присуждении писателю Нобелевской премии. В информационной карте описаны цели урока, необходимое оборудование, виды деятельности учащихся, тип класса, модель урока с основными его этапами.
Ключевые слова: ФОРМА УРОКА, МОДЕЛЬ УРОКА, ДЕЛОВАЯ ИГРА, ИНФОРМАЦИОННАЯ КАРТА
Abstract: The article presents one of the possible forms of organizing a final lesson on I.A. Bunin's creative writing - a role-play modeling the staff meeting of Philology Department taking a decision about awarding a Nobel prize. The information map provides a description of the lesson objectives, necessary equipment, students' activities, type of class and a model of the lesson containing its main stages.
Key words: LESSON FORM, LESSON MODEL, ROLE-PLAY, INFORMATION MAP

Для цитирования:

Колотова, М. В. Информационная карта урока литературы в 11 классе (итоговый урок по творчеству И.А. Бунина / М. В. Колотова // Philological Class. – 2006. – №2 (16). – С. 50-51.

For citation

Kolotova, M. V. Information card of a lesson in literature in the 11th grade (final lesson on the work of I.A. Bunin / M. V. Kolotova // Philological Class. – 2006. – №2 (16). – P. 50-51.