Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Рубрика: ПЕДТЕХНОЛОГИИ
Файл статьи: PDF
Аннотация: Рассматривается методика организации исследовательской деятельности учащихся в старших классах. Суть предлагаемого подхода - определение индивидуальных траекторий изучения произведения учащимися. Автор акцентирует внимание на локальности предлагаемой для исследования проблемы, иллюстрирует результаты работы фрагментами ученических исследований по творчеству А. Платонова.
Ключевые слова: МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ЛИТЕРАТУРЕ, ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ В ШКОЛЕ, МЕТОД ПРОЕКТОВ, ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ ПРОЕКТ, МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ ТВОРЧЕСТВА А. ПЛАТОНОВА В ШКОЛЕ
Abstract: The contributor investigates methodology of organizing research in senior school. The essence of the suggested approach is defining individual trajectories of studying the literary work for every student. The author of the article draws one's attention to the local nature of the researched problem, illustrates the results with abstracts from students' papers about literary works of A. Platonov.
Key words: LITERATURE METHODOLOGY, PROJECT METHOD, RESEARCH PROJECT, RESEARCH AT SCHOOL, METHODOLOGY OF STUDYING LITERARY WORKS OF A. PLATONOV AT SCHOOL

Для цитирования:

Терентьева, Н. П. От чтения ― к исследованию: изучение творчества А. Платонова в школе / Н. П. Терентьева // Philological Class. – 2006. – №2 (16). – С. 15-20.

For citation

Terentyeva, N. P. From reading to research: studying the work of A. Platonov at school / N. P. Terentyeva // Philological Class. – 2006. – №2 (16). – P. 15-20.
Авторизация / вход

Регистрация на сайте позволяет ЛЕГКО отправлять статью и вести переписку с редакцией!
Преимущества регистрации