Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье характеризуется коммуникативный потенциал художественного текста и рассматриваются подходы к его реализации в процессе анализа на уроках литературы в старших классах. Исследуются пути актуализации фактора адресата в ходе изучения поэтических текстов.
Ключевые слова: ХУДОЖЕСТВЕННАЯ КОММУНИКАЦИЯ, АВТОКОММУНИКАЦИЯ, КОММУНИКАТИВНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ТЕКСТА, РЕАЛЬНЫЙ ЧИТАТЕЛЬ, ПРОВИДЕНЦИАЛЬНЫЙ ЧИТАТЕЛЬ, ВООБРАЖАЕМЫЙ ЧИТАТЕЛЬ, КОММУНИКАТИВНАЯ ИНТЕНЦИЯ
Abstract: The author of this article characterizes the communicative potential of literary text and observes the ways of its realization during literary text analysis on the literature lessons in the higher forms. The author analyzes the actualization possibilities of an addressee factor during literature texts study.
Key words: LITERARY COMMUNICATION, AUTOCOMMUNICATION, COMMUNICATIVE POTENTIAL OF LITERARY TEXT, REAL READER, COMMUNICATIVE INTENTION, PROVIDENTIAL READER, SUPPOSED READER

Для цитирования:

Стрелец, Л. И. Коммуникативные аспекты изучения литературного произведения в школе / Л. И. Стрелец // Philological Class. – 2011. – №2 (26). – С. 32-36.

For citation

Strelec, A. V. Communicative aspects of the study of literature in school / A. V. Strelec // Philological Class. – 2011. – №2 (26). – P. 32-36.