Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье предлагается методика изучения языковой способности дошкольников и младших школьников и диагностики языковой способности у детей с различными формами общего недоразвития речи. Приводится пример конкретного использования данной методики в работе с двуязычными детьми с целью оптимизации коррекционно-развивающего процесса.
Ключевые слова: ЯЗЫКОВАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ, БИЛИНГВИЗМ, ВЕРБАЛЬНЫЕ СВЯЗИ
Abstract: The article presents a technique of surveying linguistic abilities of pre-school children and primary school pupils as well as diagnosing linguistic abilities of children with different forms of general speech deficiency. A concrete example of using the technique when working with bilingual students for the purpose of optimizing the correction-development process is featured.
Key words: LINGUISTIC COMPETENCE, BILINGUALISM, VERBAL CONNECTIONS

Для цитирования:

Обвинцева, О. М. Экспериментальное исследование детского билингвизма / О. М. Обвинцева // Philological Class. – 2012. – №1 (27). – С. 33-35.

For citation

Obvintseva, O. M. Experimental Research of Children's Bilingualism / O. M. Obvintseva // Philological Class. – 2012. – №1 (27). – P. 33-35.