Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье делается попытка интерпретировать «Шинель» Гоголя исходя из святоотеческой литературной традиции: изъясняется смысл «страсти» Акакия Акакиевича к каллиграфическому письму, Букве как явлений, укорененных в монашеском послушании; показывается онтологическая природа трагического конфликта «Шинели».
Ключевые слова: ГОГОЛЬ, ШИНЕЛЬ, БУКВА, ПИСЬМО, ПЕРЕПИСЫВАНИЕ, ПИСАНИЕ, ПОСЛУШАНИЕ, МОЛЧАНИЕ, САМООТРЕЧЕНИЕ, ОНТОЛОГИЧЕСКАЯ ПРИРОДА ТРАГИЧЕСКОГО КОНФЛИКТА
Abstract: The article involved an effort to interpret Gogol's The Overcoat on the ground of patristic literary tradition: the meaning of Akaky Akakievich's passion for calligraphy writing and letter is explained by phenomenon rooted in the tradition of monk obedience; there is an ontological essence of tragic conflict of The Overcoat shown here.
Key words: GOGOL, LETTER, REWRITING, OBEDIENCE, SELF-DENIAL, ONTOLOGICAL ESSENCE OF TRAGIC CONFLICT, AN OVERCOAT, WRITING, WRIT, HUSH

Для цитирования:

Трофимов, И. В. Акакий Акакиевич – каллиграф / И. В. Трофимов // Philological Class. – 2009. – №2 (22). – С. 8-12.

For citation

Trofimov, I. V. Akaky Akakievich is a Calligraphist / I. V. Trofimov // Philological Class. – 2009. – №2 (22). – P. 8-12.