Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)

Select a language to translate this section

Russian Russian
Файл статьи: PDF
Аннотация: В статье рассматриваются вопросы методики преподавания норм современного русского языка в старших классах. Сопоставляются традиционный и психолингвистический подходы к изучению грамматических норм и описываются приемы предупреждения ошибок в речи учащихся.
Ключевые слова: ГРАММАТИЧЕСКАЯ НОРМА, РЕЧЕВАЯ ОШИБКА, ПСИХОЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
Abstract: This paper contains the methods of teaching the rules of the modern Russian language in high school. It consists of comparison of traditional and psycholinguistic approaches to the study of grammar rules and describes the techniques of prevent mistakes in the speech of students.
Key words: GRAMMATICAL RULES, SPEECH MISTAKE, PSYCHOLINGUISTIC APPROACH

Для цитирования:

Абрамова, Н. С. Психолингвистические аспекты изучения грамматических норм в 10–11 классах / Н. С. Абрамова // Philological Class. – 2013. – №1 (31). – С. 47-50.

For citation

Abramova, N. S. Psycholinguistic Aspects of Studying Grammatical Standards in High School (Grades 10–11) / N. S. Abramova // Philological Class. – 2013. – №1 (31). – P. 47-50.