Филологический класс | Philological Class | ISSN 2071-2405 (Print)
Файл статьи: PDF
Аннотация: в статье характеризуется коммуникативный потенциал художественного текста и рассматриваются подходы к его реализации в процессе анализа на уроках литературы в старших классах. Исследуются пути актуализации фактора адресата в ходе изучения поэтических текстов.
Ключевые слова: художественная коммуникация, автокоммуникация, коммуникативный потенциал художника
Abstract: the author of this article characterizes the communicative potential of literary text and observes the ways of its realization during literary text analysis on the literature lessons in the higher forms. The author analyzes the actualization possibilities of an addressee factor during literature texts study.
Key words: literary communication, autocommunication, communicative potential of literary text, real reader, providential reader, supposed reader, communicative intention.

Для цитирования:

Коммуникативные аспекты изучения литературного произведения в школе // Филологический класс. – 2011. – №26. – С. 32-36.

For citation

Strelec A.V. Communicative aspects of the study of literature in school // Philological Class. – 2011. – №26. – P. 32-36.

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.